Het pasjessysteem in het De Mirandabad in Amsterdam werkt prima sinds de invoering in 2014.
Bijna 100.000 bezoekers hebben zich sindsdien laten registreren en een persoonlijk toegangspasje inclusief foto gekregen.
De Commissie Persoonsgegevens stelt nu het pasjessysteem weer ter discussie, volgens deze commissie verliezen de bezoekers hun privacy door het pasje.
Het De Mirandabad heeft het systeem juist ingevoerd om de overlast van jongeren in te perken en het blijkt in de praktijk te werken.
Af en toe vraag jezelf wel eens af waar deze commissies allemaal mee bezig zijn.
In een tijd waar veiligheid voorop staat is dit een goed werkend middel om raddraaiers buiten te deuren houden en overlastgevers snel te traceren.
En er gaat ook een zelfregulerende functie vanuit als de bezoekers een pasje hebben en weten dat ze staan geregistreerd.
Het archief van ZwemRekreatie omvat duizenden artikelen. Stuur een email voor meer informatie: zwemrekreatie@ziggo.nl
Om de uitgaves van ZwemRekreatie te bekijken dient u abonnee en ingelogd te zijn. Bestaande abonnees kunnen een inlogcode aanvragen door een mail te sturen.
Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u een mail sturen naar zwemrekreatie@ziggo.nl