De wisselende bezoekersresultaten van de openluchtzwembaden van deze zomer geven stof tot nadenken. Waar het ene zwembad wel goed draait, valt het bij een ander tegen. Tegenwoordig heeft de jeugd veel meer keuzes voor vermaak.
Waar men vroeger als een soort standaard naar het zwembad ging ligt het nu anders. Er zijn tegenwoordig veel meer activiteiten dus is het zaak om je te onderscheiden.
Bij zwembad De Hoorn in Alphen pakken ze dat goed aan. Een georganiseerd zomerfeest heeft in een week tijd meer dan 4000 bezoekers getrokken.
De Hoorn organiseerde het zomerfeest om duidelijk te maken dat zowel bij stralend zomerweer als op wat minder mooie dagen de binnen- en buitenbaden goed zijn voor veel vakantievermaak.
Een zeer populair onderdeel tijdens het zomerfeest was buikschuiven op een met zeep ingesmeerde lange glijbaan.
Dus onderscheidend worden, dat is het devies, meer activiteiten organiseren om de zwemmers naar het zwembad te trekken.
Als abonnee van ZwemRekreatie heeft u exclusief toegang tot de reguliere uitgave van ZwemRekreatie met een archief van duizenden artikelen. Meld u nu aan via het aanmeldformulier en voor slechts 35 euro per jaar blijft u op de hoogte van de laatste actuele informatie en belangrijke ontwikkelingen binnen de branche.
Om de uitgaves van ZwemRekreatie te bekijken dient u abonnee en ingelogd te zijn. Bestaande abonnees kunnen een inlogcode aanvragen door een mail te sturen.
Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u gebruik maken van het contactformulier. U krijgt dan per omgaande een reactie.