Je vraagt je wel eens af wat voor mensen een keuze maken als het gaat over een naam voor een nieuw zwembad. Iedere keer ben je weer verbaasd over de keuzes.
In Nijkerk kozen ze eerder voor het Jaap van der Krolbad en in Dronten wordt een oud-burgemeester geëerd en is gekozen ze voor het Burgemeester Aat de Jonge zwembad.
Nu in Velp heeft een groep omwonenden en zwemmers twee namen geselecteerd voor het nieuwe bad: Biljoenbad of Gruttobad.
Een zwembad gaat doorgaans 40 jaar mee en dan is een pakkende naam toch heel belangrijk.
Marketingtechnisch is het ook interessanter om een krachtige naam te kiezen. En vooral een naam die de ‘lading’ dekt. Het gevoel bekruipt dat daar wel eens aan voorbij wordt gegaan.
Je kunt toch beter de (school) jeugd laten kiezen want die hebben de toekomst en die hoop je voor lange tijd te binden aan je zwembad.
Het archief van ZwemRekreatie omvat duizenden artikelen. Stuur een email voor meer informatie: zwemrekreatie@ziggo.nl
Om de uitgaves van ZwemRekreatie te bekijken dient u abonnee en ingelogd te zijn. Bestaande abonnees kunnen een inlogcode aanvragen door een mail te sturen.
Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u een mail sturen naar zwemrekreatie@ziggo.nl