Ondanks de relatief mooie zomer van vorig jaar hebben de openluchtzwembaden de laatste jaren te maken met dalende bezoekersaantallen.
Omdat een halt toe te roepen is het van groot belang om extra activiteiten te organiseren en meer doelgroepen te trekken naar de zwembaden.
Maar dat vereist wel creativiteit, ideeën en skills op het gebied van marketing en PR.
Veel openluchtzwembaden worden tegenwoordig gerund door vrijwilligers, dus is het belangrijk om personen (studenten) te hebben die op dat gebied iets kunnen betekenen.
Door bijvoorbeeld goed gebruik te maken van free publicity in de lokale en regionale media en het inzetten van eigen social media en met de eigen website kun je al veel bereiken.
Daarnaast is het ook belangrijk om met flexibele openingstijden te werken, vorig jaar was september bijvoorbeeld nog een topmaand.
Wat ook belangrijk is om abonnementen en kaartjes online aan te bieden, dat scheelt lange wachttijden bij de ingang bij mooi weer.
Met deze simpele tips kun je al het verschil maken om meer bezoekers te trekken, maar ook om deze te behouden.
Het archief van ZwemRekreatie omvat duizenden artikelen. Stuur een email voor meer informatie: zwemrekreatie@ziggo.nl
Om de uitgaves van ZwemRekreatie te bekijken dient u abonnee en ingelogd te zijn. Bestaande abonnees kunnen een inlogcode aanvragen door een mail te sturen.
Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u een mail sturen naar zwemrekreatie@ziggo.nl